Termékfotózás, reklámfotózás, ételfotózás

 

Legyen szó bármilyen eladási termékről, vagy ételkölteményről, egy biztos; nincs az a részletes leírás, mely önmagában felvehetné a versenyt egy fotóval kiegészített termékbemutatással. Hisz jól tudjuk, egy precízen beállított kép sokszor többet mond a szavaknál. Gondoljunk csak bele? Ha keresünk valamit a neten, sokkal inkább a képes hirdetéseket, vagy olyan web áruházak oldalait böngésszük, melyek képeket is mellékelnek termékeik bemutatására. Ezen nem érdemes spórolni, hiszen termék fotók hiányában sajnos könnyen előfordulhat, hogy az amúgy potenciális vásárló a konkurenciához vándorol, mert ott bővebb információt kap és vizuális úton sokkal könnyebb választania.

Legtöbbször bizony az első benyomás elvén, a kép maga az eladás szerves része, ezáltal igen sarkalatos pont maga a termékről készített fotó minősége is. Fontos, hogy a kép tárgya melyet fotózunk, a legtökéletesebben adja vissza az eladni kívánt termék domináns jegyeit, formáját, színeit, vagy anyagát. Hiszen egy jól exponált képen,- melyet ma már számítógépen kinagyítva, kockáról kockára végigpásztázhatunk,- tökéletesen kivehetőnek kell lennie a legapróbb részletnek is. Az internetes vásárlásnál ez igen nagy segítség egy adott termék kiválasztásában. Nagyobb bizalommal választjuk azon cégek termékeit, melyek weboldalukon profi termékfotók segítségével mutatják be árukészletük. Ezzel pedig egyértelműen azt sugallják: -„Mi nem árulunk zsákba macskát”, így sokkal inkább megjön a vásárlási kedv. Tehát egy jó fotó, bizton állíthatjuk, hogy az egyik leggyorsabban megtérülő befektetés.

A étel fotózásra joggal mondhatjuk, hogy akárcsak a gasztronómia, ez is egy fajta művészet. Elsőre azt hihetnénk, hogy az étel fotózás csupán egy csendélet megörökítéséről szól, de korántsem ez az igazság. A téma nagyon is él, és ha nem vigyázunk kellően, nem vagyunk elég pontosak és gyorsak, könnyedén elszalaszthatjuk a megfelelő pillanatot, minek következtében a fotózni kívánt csodálatos alkotás nem kívánatos állagbeli változásokon esik át. Kiszáradhat, összeeshet, bebőrösödhet, és máris elveszíti ínycsiklandó mivoltát, pontosan azt, amit meg mutatni szándékoznánk.

A gasztro fotózás általában nem öncélúan történik, legtöbbször reklámanyagok, étlapok elkészítéséhez van rá igény. De egyre többször képezik a mára nagy divattá vált internetes Gasztro blogok legfontosabb részét is. Itt a képeknek nem csak a valóságosság hatását kell elérniük, hanem közben tükrözni az étel alkotójának mondanivalóját, stílusát, hisz ne felejtsük, ez esetben az elkészített étel csoda, alkotója egyfajta „ujjlenyomata”. Elengedhetetlen tehát hogy a képek mindezt vissza tudják adni.

Bármi okán is készüljön fénykép az ételről, mindenkép kóstolási vágyat kell, hogy generáljon. Tehát a feladat adott: „enni való” képeket készíteni, melyek étvágygerjesztő hatással bírnak. Hiszen egy valóban profi ételfotó láttán összefut az ember szájában a nyál és még az illatát kezdi érezni. Bizony ezt a hatást elérni, egyáltalán nem könnyű feladat. Még egy profi fotós számára sem olyan egyszerű visszaadni az étel, eme különleges és rövid ideig tartó varázslatos állapotát. De különböző praktikákkal, szakmai trükkökkel lehet picit nyújtani e röpke pillanatok hosszán, illetve magabiztos, gyors reagálással lencse végre kapni ezt a hamar elillanó, ínycsiklandó „étel képet”.

Ne feledd, vállalkozásod sikeressége nagyban függ attól, mit tudsz megmutatni mind abból, amit képviselsz, előállítasz vagy alkotsz. Kellő szakmai tudással, ebben Mi segítségedre lehetünk, kiváló termék és étel fotóinkon keresztül.

Honlapunk cookie-kat használ. Bővebben

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás